Bersyukur la...

ALLAH memberi kite matahari supaya kite bersyukur dengan Nya...
Kadangkala Dia berikan petir dan hujan untuk menguji kite...
Supaya kite tidak lupa yang Dia boleh memberi suasane terbit cahaya pelangi yang lagi indah...

keNaLi ku

My photo
atas tAnah, bawAh Langit, Malaysia
aku diberi nama ct nuur' ain bt ismail penyambung dari nama ibuku.. pagilan ku... ct boleh, nuur boleh.... ain pon boleh... klu rajin pangil la nama panjang coz lebih afdal kerna nama itu dikatakan satu doa..sekali padang aku dikaterkan sombong... kerna kamu tidak mengenali aku.... tp aku bukan sebegitu cuma ada sedikit malu..^_^ jadi jika kamu nak tau siapa aku bekawan dahulu dengan ku... mungkin selepas itu kau akan tau yang aku adalah seorang yang bagaimana.... tp sahabat2 ku menganggap aku yang sebegini rupa... simple..blur..poyo..riang.. dan aku hanya meluahkan apa2 yang aku rasa mengikut kehendak ku..

Wednesday, May 25, 2011

7 warna-warni itu




ketahui lah
aku masih menyusuri jalan ini bersendiri.. terlalu senyap dan sunyi.. tapi masih mempunyai cahaya yang mampu membuat aku melangkah perlahan2 kehadapan..walaupun perjalanan nya masih panjang..
kadang kala terasa takut dan gerun kerna tidak ku ketahui apa yang menanti dihadapan...bagi memberanikan diri aku masih melangkah perlahan2 menuju kearah hadapan dengan doa yang tidak putus2 dibibir ini.. mungkin kerna ada rasa gementar mendengar bunyi bingit yang melalui corong teliga ini.. kerna dalam suasana kelam aku tidak dapat melihat dengan jelas apa yang ada disekelilingku..dan aku berharap semoga bunyi2an itu tidak menghalang laluan ku ini.. tp aku tahu jika aku sabar untuk melangkah kehadapan pasti akan ku temui sinar cahaya yang boleh memberikan perubahan untuk aku meneruskan perjalanan ini.. aku masih menghayun langkahan walaupun kadangkala terasa penat dan letih.. cahaya warna-warni itu pasti dapat aku lihat jika aku tidak putus harapan untuk terus melangkah..biarpun ianya mengambil masa yang agak panjang.. dan mungkin ada seseorang yang akan ku jumpa untuk menemani perjalananku terus kehadapan agar dapat melihat 7 warna-warni itu bersamaku....

1 comment:

Unknown said...

Laluan yg pnjg bg sesiapa yg benar menghargai erti hidup yg sebenar, teruskan melangkah walaupun terhalang oleh duri-duri berbisa....:)

btw, nice entry.. i like..