Bersyukur la...

ALLAH memberi kite matahari supaya kite bersyukur dengan Nya...
Kadangkala Dia berikan petir dan hujan untuk menguji kite...
Supaya kite tidak lupa yang Dia boleh memberi suasane terbit cahaya pelangi yang lagi indah...

keNaLi ku

My photo
atas tAnah, bawAh Langit, Malaysia
aku diberi nama ct nuur' ain bt ismail penyambung dari nama ibuku.. pagilan ku... ct boleh, nuur boleh.... ain pon boleh... klu rajin pangil la nama panjang coz lebih afdal kerna nama itu dikatakan satu doa..sekali padang aku dikaterkan sombong... kerna kamu tidak mengenali aku.... tp aku bukan sebegitu cuma ada sedikit malu..^_^ jadi jika kamu nak tau siapa aku bekawan dahulu dengan ku... mungkin selepas itu kau akan tau yang aku adalah seorang yang bagaimana.... tp sahabat2 ku menganggap aku yang sebegini rupa... simple..blur..poyo..riang.. dan aku hanya meluahkan apa2 yang aku rasa mengikut kehendak ku..

Saturday, December 31, 2011

Contest Fashion Gaya Anda


-SALAM-

jom join

contest nie susah sikit syarat nyer tuk aeeinn..
walaupon aeeinn suker snap pic..
tp kateria2 yg dikehendaki cam takder jer..
sopan/comel /sedih..
aduh..
maka dengan itu puas la duk membongkar folder2 yg ader..
memang susah..
lagi2 sedih.. maner ader..
yang ader senyum/ gelak tawer/ gile2
cari nyer cari ader la pic tersesat..
tak tau sbenornye nak kategorikan pic nie kat ner..
pikir nyer pikir..
letak la kat sopan..
sopan?
hehehe
tag:

senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi dihujung harimu

Peraduan Blog Tercantik...


-SALAM-

klick cinie > storyhafie klu nak join k..

seperti biaser la..
klu join ikut la syarat2 yg ditetapkan k..
coz hadiah yang menanti amatlah lumayan..
klu tak menang pon takper..
coz banyak faedah yang korang dapat..
(sebenar nyer cam tuju kat diri jer.. hehe)
cantik? cun?
peduli la aper org nk ckp
tapi diri sendiri tgok
cantik aper..
so aper lg x yah pikir2
jom join cam aeeinn nie..

tag:


senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi dihujung harimu



SEGMEN BLOGWALKING AND FOLLOW BY TINTAN

-SALAM-

JOM JOIN SEGMEN
NAK JOIN KLIK >TINTAN

cam biaser la yer..
ikut la syarat2 yang dikehendaki k..

tag:


senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi dihujung harimu

Friday, December 30, 2011

sukar itulah yang disayangi..

-SALAM-

Aku jatuh cinta..

Bukan dengan kamu mahupun si dia…

Bukan juga dengan Hilman mahupun Intan nya…

Tapi dengan Kisah kasih sayang mereka berdua (ASST)

Kerna dari situ aku mula belajar..

Belajar mencintai, mengasihi, menyanyangi…

Walaupun ia sebenarnya sudah ada dalam diri ini sejak azali lagi…

Pertama kali aku mengenali kisahnya

Hatiku telah dicuri..

Pertama kali aku berpisah dengan nya

Aku mula merindui

Pertama kali aku mengetahui kemunculan nya

Bertapa gembiranya hati ini

Pertama kali aku mencari nya

Itu lah usahaku sendiri

Walaupun kisahnya bukan yang pertama

Dalam koleksi hidupku ini

Tapi kisahnya membuatkan aku ingin

Mengasihi dan dikasihi

oleh seseorang yang pertama membuka pintu hati ini..

walaupun sesukar perjalanan dan penantian

seperti kisah kasih sayang mereka

tapi ianya pasti dihargai dan disayangi..


senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi dihujung harimu

Pasal rajin la nie..


-SALAM-


Dah lamer tak mengemas ruang aeeinn nie..
so semalam rajin la mengemas itu dan inie..
oleh kerana dah takder keja nak dibuat...
idea nak melalut pon takder..
maka dgn itu dan eni digalih ke sana sinie..
konon nk kasi licin la..
sekali terdelete la beberaper item yg sememang nyer
cukup senang la kat citu..
konon nk gemasnyer sekejap jer..
dah abil maser la pulak nak stdy balik bender2 yg ilang tu..
maka puas la aeeinn jelajah beberaper blog2 tok abil tutor balik...
terime kasih tuk semua..
dan pasal rajin juger la..
hender kat ats tu berganti..
ok tak??

senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi dihujung harimu

Wednesday, December 28, 2011

Harap jer ader..

-SALAM-

situasi di suatu malam perayaan..
sound lagu 'Smile'
akak: helo (suara sedar dari tidur)
empunya suara di talian: Akak (suara tinggi yang nyaring) cuk ader call tak tadi?
nie dia tak sampai2 lg nie.. tadi dia ckp naik kul beraper? betol ker dia balik ari nie? nie x sampai2 nie buat org risau nie..malam buta dah nie..
akak: ah.. kul beraper nie? dia tak angkat fon ker?
suara di talian: tak la nie.. apa guna ader pon..dah kul 1:30 nie patut dah lamer sampai nie..
dah la anak dare nie.. buat mak bapak risau jer tau.. ader paper ker kat dia..
akak; x risau laa.. lelap kot.. nnti org call dia.. ok bye.
akak wat panggilan akan tetapi dihujung talian hanya~~ku bersyukur kepadamu hanya dikau yg satu memberiku cahaya~
panggilan dibuat sekali, ke-2, ke-3,ke-4,ke-5,ke-6 hingga la
baran yer mula datang..
akak start naik angin dan mulu hubungi rangkaian yang ada kait-mengait
akak: elop..( suara tegang) raaaa..
suara ujung talian: EeeLoo (suara mamai) saper?
akak: akak nie.. cuk ader call tak sblm naik bus. dia x sampai2 umah nie. call dia x angkat2..
suara diujung talian: ader tadi..
akak: dah ah nnti klu ader dia call msj k.. (lagi rase marah kerna x dilayan)
suara diujung talian: emmmm
akak: elop man cuk ader call tak?? dia dah sampai umah belom??
suara di ujung talian: elop.. takder pon.. belom lagi..
akak; ok.. paper nnti call akak k..
akak mula membuat panggilan semula kpada cuk....serta menghantar beberapa SMS
berkali2.. sehingga
menerima pangilan dari ibu yang bimbang cuknyer x sampai2..
(sepanjang talian ceramah yang panjang diberikan oleh si ibu)
keesokan harinya..
pada jam 7:10
(bukan waktu bagun tidur waktu2 cuti umum)
membuat panggilan kerumah..
suara dihujung panggilan: helo..
akak: cuk sampai umah tak?? ok ker?? kul beraper?
suara diujung panggilan: ok jer dalam kul 3:45
akak: naper?
suara diujung panggilan: ah.. bus dia tunda 2 jam..
pada jam 2 ptg akak call rumah semula
suara diujung talian: helo..
akak: elop nak ckp gan cuk..
suara dihujung bertukar: helo..
akak:(dengan nada yang tinggi) asal semalam org call x reti2 nak angkat fon tu..
tau semua org risau..
suara diujung talian: ala.. fon silent org tido la..
akak: harap jer mp3 mp4 mpmp semuatu yang wat silent wat per.. dah tau wat lah vibrate..
suara diujung talian:ala.. tidor maner sedau wat vibrate.. lg pon klu angkat pon bukan nyer leh dengar suare org ckp.. fon tu rosak dah.. jatuh ari tu.. yg satu tu batery nk abis..
akak: dah tau cam tu x reti2 nak bg msj..
suare diujng talian: kredit tak lepas nak send msj..
akak; beli la topup.. kan ader no lg satu tu.. ..
suare ujung talian: maner ader duit dah nak beli.. dua2 x pakai..
akak: harap jer ader 2,3 bijik fon yg punyer canggih lagi mahal kebenar tu..
tp langsung tak boleh diharap..
suare ujung talian: ala nak wat cam ner.. dah nak kena..
akak: aduh kenaper la dapat adik yang slumber cam nie..

conclusion nyer:
1. pastikan fon tu sentiase full betery nyer.
2. tak payah buat silent mood klu bukan kat tempat larangan or formal.
3. pasti kan ader spepart nyer topup
4. klu ader 2, 3 bijik fon tu pastikan kesemuanya berfungsi gan baik..

senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi dihujung harimu



Monday, December 26, 2011

tekanan.. tertekan...ter..

-SALAM-

kelmarin
aku dikabarkan melalui telefon
supaya menjegah kamu
katanya kabarmu tidak begitu baik
dan aku tidak pula berjanji untuk menjeguk mu
bukan kerna aku tidak mahu
ataupun tiada masa terluang untuk itu..
tapi ianya sebab kamu.
kamu..
kerna kamu tiada masa untuk aku
jika kukatakan ingin berjumpa mu
ada sahaja kerja yang mem'Bz'kn kamu
dan jika aku ingin berjumpa mu
aku pula disuruh kepelosok duniamu itu
tidak kau ketahui bertapa sukarnya ingin kesitu
cuba kau bersikap toleransi sedikit
bukan aku tidak tahu
kau sukar untuk keluar dari dunia mu itu
kerna alahanmu terhadap kesesakan manusia di luar ini..
jika aku melewati kamu ditempatmu
kau sanggup beradu
membuatkan aku tertunggu2
kulihat makan minum mu tidak terurus begitu
walaupun kau hanya beristerehat di tempat bersemayam mu itu
raut wajah mu seperti bertemu musuh 1000.
aku tidak pasti apakah begitu besar masalahmu..
sebelum pulang kutinggalkan pesanan dari si dia untuk kamu
walaupun aku tau matamu tertutu rapat sebegitu
tapi kau masih mendengar
bukan?
kerna setiap akhir kataku dibalas dengan ya sahaja
sebelum ku berlalu kau sempat
mengucapkan terima kasih buatku
dan dengan itu
aku tau sedikit tekanan di pikiran mu sudah renggang
maka aku meninggalkan kamu
dengan senyuman..
akan kukabarkan padanya
yang kau masih baik2 sahaja..

senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi dihujung harimu

Sunday, December 25, 2011

saya bukan model..

-SALAM-


Dalam satu acara majlis pakaian beragam..
model2 akan memperagakan karekto2 mereka..
sementara menunggu keputusan pemenang
semua hadirin yang hadir boleh mengambil gambar
dengan model2 yamg menjadi pilihan mereka..
dan bertempiaran lah peminat2 model untuk mengambil gambar bersame2..
termasuklah kami..
gadis 1:sini, tu lawa2.. baju dia unik
gadis 2: pastu yang kat saner tu tau..
gadis 1: nie..
gadis2: tu..tu..tu..
Juru kamera: cuber sabar.. diorang bukan nyer lari pon..
gadis 1& 2: cepat la..
juru kamera: pening akh.. jagan lari..
sambil belari anak mengejar yg 2 org tak reti sabar dan melintasi seseorang di tiang lampu.
tetiba langkahanya terhenti.. lalu mendekati jejaka itu tampa malu2 dan ragu..
juru kamera: boleh saya snap pic awak?
jejaka: saya bukan model.. (sambil tersenyum melihat dirinya dan memandang semula)
juru kamera: ah! sori, lantas berlari mendapatkan gadis 1&2.
gadis 1: malu la tu.. hahaha..
gadis 2: tu la.. tau usha jer.. pantang betol nampak cute, comel, encem. smart. kan dah kena..
juru kamera: senyap..
gadis 1 &2: dia cakap per?
Juru kamera: saya bukan model.

senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi dihujung harimu

Thursday, December 22, 2011

lame sudah kembali

-SALAM-

Hai..
pembuka kata antara bicara kita..
masih igat lagi
satu ketika dahulu kita mula berkawan..
bertukar2 pendapat..
berbicara tentang kehidupan semasa..
adakalanya kamu menjadi penasihatku...
itu permulaan kau menegurku..
dan aku tidak begitu pasti siapa kamu..
membuatkan aku sedikit kesal..
ya kerna kita pernah bersahabat
akan tetapi aku
tidak mengigati kamu...
maafkan aku..
sekiranya sebegitu bolehkah kamu
mengigatkan aku..
kerna aku igin mengigati semula
kisah dirimu..
mungkin selepas ini
memori yang lama itu akan kembali
mengigati ku..
dan kita kemudianya
bertukar2 cerita tentang kisah
kita diwaktu ini..

senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi dihujung harimu

Monday, December 19, 2011

Bising!!!

-SALAM-

aku seorang sahaja diruangan ini
yang membisu tiada kata2..
melihat mereka disekelilingku
membuat bising sesama mereka..
hinggakan volume bunyinya tidak dapat dikawal
pabila bersama2 kawan yang 'sekepala'..
apakah kisahnya??
pastilah berita sensasi topik yang utama..
bukan 1 mahupun 2 al-kisahnya..
gelak ketawa hinga tak ingat dunia..
HAHAHAHA..
matuku hanya mampu melihat dan telinga ini hanya mampu mendengar..
ya... kebisingan ini tidak mampu menghilangkan sunyi dalam diri ini..
yang disana, mahupun disini..
tidak mengira lelaki sekalipun perempuannya..
bunyi bising ini sudah begitu lali
dicuping teliga ini..
takkala si tunggak utama
empunya diri untuk berkata2
tidak muncul2 juga..
dan bunyi bising ini menemaniku
selama 30 minit pertama..

senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi dihujung harimu

"Mega Giveaway By Cik Bunny"

-SALAM-

jom join klick banner


sponsor by:
Cik Bunny: Blog /Fanpage
Amely Afandi: Blog
Mira Miraie: Blog
Herba Tihara: Blog
Atienabila: Blog
Kedai Kaspersky Online (KKO): Blog / Fanpage

tag to:


senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi dihujung harimu


cuti2

-SALAM-


Tarikh: 18hb Dis 2011
Masa: 2:57 pm-4:40
Tempat: Aquaria, KLCC
Tiket masuk: Dewasa berserta Mycad> RM35 berserta kad pelajar> RM30

Warna: biru

Binatang yang ader semestinya hidupan dalam air k.nak sebut banyak sagat..
tapi yang paling pelik
ikan yang ada kaki..hehe(bagi saya la)
selain tu ader gak binatang yang habitat dia di air cam memerang..
ader gak seranga cthnye rama2 dan kumbang.
dan jenis2 binatang katak, ular,cicak...
aktiviti yang dapat ditonton pada kul 3 perenang aquaria bagi makan ikan dalam aquriam
dalam masa 15minit++
tanda tangan untuk selamatkan ikan yu.
dalam kul 4++ ada petunjukan memberi makan ikan ..

camera boleh dibawa masuk tp pastikan tidak mengeluarkan flash k..

terime kasih buat sheda, mira dan eka..


senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi dihujung harimu


Thursday, November 3, 2011

APA PUN TAKDER....

-salam-

Wilayah hidup sayer sekarang tiada
wirelless!

senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi dihujung harimu

Wednesday, October 12, 2011

fikir2 NANANANANA

-salam-

aku kini masih memikirkan...
sesuatu yang
sememangnya akan berlaku..
tetapi ianya masih belum berlaku...
terganggu aku dengan fikiran ini..
yang memikirkan sebegini..
tidak aku ketahui
apa yang aku fikirkan..
sehinggakan..
bermacam2 tindakan yang luar dari fikiran ku lakukan...
ahhh..
patutkah aku tidak memikirkan ianya dahulu
atau jangan difikirkan sangat
seperti kata sahabatku..
salahkah jika aku berfikir sebegitu??
fikirkanlah..
apa yang patut aku fikir..

senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi dihujung harimu

Monday, October 10, 2011

oh bulan...

-SALAM-

Malaam ini
kulihat engkau begitu
sebegitu cantik cahayanya
walaupun hanya seketika..
disini terlihat
begitu besar
ciptaan Nya..
aku begitu bersyukur
hari ini kerna
masih lagi dapat melihat
kau
oh bulan...

-senyum selalu ^_^-
tunggu warna pelangi dihujung harimu

Sunday, October 9, 2011

Sunday, August 14, 2011

Tidak boleh diberitahu...

-salam-


kau tau aku ader sesuatu yang sememangnya tidak boleh diberi tahu...
bukan aku tidak mahu memberi tahu...
cuma kau tahu walaupun kita begitu rapat tidak semuanya haru diberitahu sesama kita...
kerna antara rasia yang tidak mahu diketaui oleh org lain jika diberi tahu pasti akan tersebar walaupun kita sama2 berjanji tidak akan memberitahu pada yang lain...
tapi apabila tiba masa dan waktu yang terdesak
pasti tindakan riflek dalam diri terberi tahu
dan ianya mula tersebar pada sesiapa yang tidak tahu menahu...
bukan aku tidak percaya pada janji2 yang dilafaskan cuma kita hanya manusia biasa...
jadi ada kalanya sesuatu yang aku tidak boleh memberitahu kau
janganlah kau berasa aku terlampau berahsia..
kerna aku juga tahu kadang kalanya
kau juga mahu menyimpan rahsia yang aku dan orang lain tidak perlu tahu...
dan sekiranya ianya berlaku
aku pasti menghormati keputusan kamu
dan ku harap kau pun begitu juga...


senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi dihujung hari mu..

Sunday, July 31, 2011

Laluan..


-salam-



aku mula berfikir
laluan yang ku lalui ini
sama juga dengan hari sebelum2 nya...
cumanya,
hari ini amat berbeza..
kenapa?
mungkin tempatnya
telah diubah suai..
mungkin orang2 yang
ku temui
sebelum2 ini berbeza
dengan hari ini..
semua itu sentiasa berubah..
tapi kali ini
ianya berbeza kerna
perubahan yang lahir dari diri ini..
kerna
aku belajar melalui jalan itu
berseorangan tanpa pertolongan
pihak yang sentiasa
diharapkan.
melalui laluan itu aku
belajar berdikari..
rupanya
banyak benda baru
yang tidak aku ketahui..
mencari jalan penyelesaian sendiri
bagi aku
terus melalui jalan itu
hingga sampai kedestinasi ini..
dan bila
telah tiba disini..
dengan payah dan penat yang kulalui..
aku mula tersenyum..
kerna
melalui laluan itu..
memberikan aku
pengajaran dan pengalaman
yang sememang nya baru bagi diri ku..

senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi dihujung hari mu.

Monday, July 25, 2011

Terima kasih buat CP...

-Salam-

bertape sukanya
saya..
first time...
ianya sungguh comel...
terima kasih buat
cos
bagi saye
freebies doodles..

senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi di hujung hari mu..

Friday, July 22, 2011

Kempen Senyum 1 blogger by Kimiez


-SALAM-


jom join so klik la kat sinie..
aeeinn suker2 sangat dapat join...


senyum la di setiap waktu dan ketika kerna ianya akan menceriakan hari anda..
seperti pic kat atas hahaha..
tu senyum sambil makan pastu nak tau per jadi...
hahaha..
kalau cerite rase nak tersenyum dan gelak lagi...
cos..
nampak jari tu...
dia suker sangat snap pic dari maner2 camre tak kisah la..
dari camre, fon or laptop..
nak tunjuk senyum nyer pasal kerne dapat makanan yang disukai..
tp jari duk mencari button enter x jumper2..
mate mesti la nak pandang cem..
senyum kena la bg nampak..kan..kan..
so ader la jari dari tgan lain duk tolong tekankan..
jadi
kah3x..
tp senyum tu tetap ada tau...

"Sebut SSSSSSSSS...... pasti anda senyum"


senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi di hujung hari mu...

kite sama tapi tak serupa

-SALAM-


kita tetap berbeza..
walaupun
kita sama
namun ada
yang tak serupa..
kerna Allah itu
mencipta
setiap antara
kita
dengan uniknya..
jadi
kau tidak boleh
memperkecil2kan
yang lainnya...
kerna
setiap antara
kita
ada kelebihan
dan kekurangannya...

^_^ selalu..
tunggu warna pelangi di hujung harimu..

Sunday, July 17, 2011

Segmen : Aku Blogger Negeri Johor


-Salam-

wah... setelah lama tangan dan mate nie bercuti....
akhirnya...
igat ari nie aeeinn just nak blogwalking jer..
tp pantang jumpe...
dan kemudianya diri ini terjebak gan satu segmen yang menarik...
segmenya seperti yang telah dinyatakan...
'Aku blogger Negeri'

so, dengan izin diri ini.....
untuk sesi suai kenal la kan... ( just untuk saper nak tau la)
aeeinn
anak jati kelahiran Negeri Johor..
kampung belah abah kat Mersing..
kampung belah ibu Batu Pahat..
lahir dan dibesarkan kat Mersing..
penah sekolah di Sek. Ren. Sri Mersing
sampai darjah 6..
pastu
pindah ke Johor Bahru
cos masuk asrama di SIGSJB.
sampai form 5.
pastu
family pindah kat Kluang..
so sekarang kiteorang menetap di Kluang..
dulu sambung study kat KPTM Kota Bahru Kelantan..
dan sekarang kat UNISEL Shah Alam..

apa yang menarik kat tempat tinggal saya...
dulu kala di Mersing tu Air Papannya..
suasana kampungnya.. pulau2 nya yang dapat dilihat dari pantai tapi tak
pernah pun sampai kesana.. (sedih pulak..terase rugi)
makan pulak..
keropok lekor... nasi dagang..
(ish.. kalau senarai tak abis nie)
di JB..
emmm...
banyak kot tempat menarik..
Danga Bay..Angsana..
(haha.. nie senarai tempat yg selalu pergi mase outting dulu)
makanan..
tu jangan cakap la..
makanan segar dari laut>seafood..
(ah banyak sangat yang sedap tak tau nak tulis mana dulu)
kalau kat Kluang..
Air Terjun Gunung Berlumut..
(lagi maner ekh?? kat Kluang x abis jalan la)
Makanan
dulu popular
kluang railway station tu
(tp sejak kena gam tu.. apa yg popular ekh??)
kerepek... lagi...
(ah... nanti tanya ibu la)

paper pon terima kasih..
senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi dihujung harimu..
















keprihatinan

-Salam-

Andai semalam aku melintasi kamu tanpa memandang
dan menyedari kau ada disitu...
ku mohon maaf kerna aku tidak menyedari kehadiran kamu
jadi maafkan aku dan ku harap kau tidak berkecil hati..
sesungguhnya aku kurang memberi perhatian dengan keadaan sekelilingku
akibat tergesa-gesa mahupun fikiranku melayang2..
jadi sekiranya kau begitu kisah dengan kehadiran ku tegur lah aku....
pasti aku juga akan menegur mu...
dan sekiranya esok dan lusa mendatang..
pasti aku memberikan perhatian kepada sekeliling ku...
di mana aku lalui.. dimana tanah yang ku pijak..
dimana mata yang ku pandang
dan di mana tangan yang memegang atau menyentuh sesuatu..
pasti akan ku beri perhatian...
dan akan ku dogakkan kepala untuk melihat sekeliling ku...
kerna aku pasti ada orang yang prihatin terhadap kehadiran ku disitu..
kerna ada seseorang seperti kamu yang menyedarkan aku...
supaya aku sentiasa prihatin dengan kehadiran sesuatu..

kembali..

-Salam-

seperti roda berputar
ianya akan kembali
semula ke bahagian yang awal
dan
terus menerus akan berputar
dan
kembali semula kesitu..
cuma
beza disitu hanya masa..
ya..
dahulu lain dan sekarang lain...
adakala
cepat sungguh putaran itu
membawa bahagian itu kembali..
tapi kadang kala
ianya sungguh lambat untuk kembali
kerna putaran itu sungguh perlahan..
walaupun
adakalanya bahagian itu di atas mahupun dibawah...
sekembali ke bahagian itu..
ianya hanya
perlu bersyukur
kerna ianya
banyak melalui dan mempelajari
sewaktu ianya beputar...
maka
sebelum putaran roda
itu berhenti berputar
setelah sampai kedestinasi..
lalui la sejauh mana
dan bersukur la walaupun
disetiap bahagian
putaran roda itu berputar..

Sunday, June 19, 2011

melalui jalan baru..


-salam-

sudah lama aku menapak..
tanpa rasa jemu dan putus asa..
walaupun langkahan ini kadangkala
terlalu perlahan dan kecil.
akan tetapi
tubuh ini masih begerak
mengikut arah yang ingin dituju itu..
setiba di persimpangan itu..
ada rasa ragu2
untuk aku meneruskan
langkahan ini..
kerna selepas melepasi lorong ini..
aku akan menuju
ke jalan yang baru..
jalan yang tidak pernah ku lalui sebelum ini..
mampukah aku melalui jalan itu..
sudah bersediakah diri ini?
lantas nasihat ibu kembali..
memberikan semangat di waktu aku mula was2..
hari ini aku berhenti rehat..
mula menyiapkan diri..
doaku tidak lekang dari bibir ini..
supaya setiap langkahan ku
hanya kerna Dia dan sentiasa
didalam rahmat Nya..
hari yang baru tiba..
matahari mengeluarkan sinarnya..
memberikan aku keyakinan menuju ke jalan baru..
dengan Bismillah..
kuhayunkan langkahan kaki ini semula..
melalui jalan baru itu..
semoga destinasi yang baru
memberikan harapan buat ku..
agar aku sentiasa senyum selalu setibanya disana..

Saturday, June 4, 2011

Buat orang pertama yang baru..

-Salam-




terime kasih buat folower2
yang sudi follow
aeeinn..
terime kasih
atas sokongan
anda buat
aeeinn
budak baru stdy nie..
dan
bagi follower
aeeinn yang pertama untuk yang baru..
aeeinn sagat berbesar ati sekali..
tak sangke
dah ader
101
member..
^_^ selalu..
sile berikan tunjuk ajar..

Friday, June 3, 2011

contest muka terperanjat beruk


-salam-
nak join klik pic k..

emmm..
susah nak cari pic terperanjat nie..
puas la membelik2 folde2 lamer
dan jumpe 1 pic yg leh la dikira
teperanjat..
huhu
tegok pic dulu2 leh wat
kite gelak..
dan
nie dia pic nye..


nak tau pic nie dalam folder per??
budak senget..
hehehe
cos pic2 dlm folder nie semuanya senget2
maklumla pas abis stdy nk exam..
kat cafe laibery ..
abil pic gune cam laptop
snap pic laju2
jadi cam2 agenda2 yang spontan berlaku..
huhuhu..
maser tu dah x eran org kiri kanan or belakang tu tegok2..
nak pas tension la konon yer..
paper pon kenangan itu
indah..
^_^ selalu..

tag to:

aku dia dan kita..


-salam-

aku..
masih menunggu..
menanti saban waktu..
sehingga waktu itu..
habis berlalu...
semuanya kerna..
dia..

kita
kadang kala bersama..
dalam waktu2 yang singkat..
sehingga tidak sedar
yang dia
sudah lama menunggu
disana..

oh...
buku...
kita sentiasa bersama
dan masih bersama..

untuk aku menghadapi
dia
paper exam ku..


semoga pada
waktu itu
aku dapat
bersemuka dengan dia
untuk
menjawab
semua soalan2 nya..

doakan aku berjaya..
amin..

^_^ selalu

P/s: Pada masa2 terdekat ini mungkin aeeinn bz sikit...
tapi masih tak luper pada sesiapa yang melewati page aeeinn nie..
tq.. sile beri tunjuk ajar k..

Tuesday, May 31, 2011

Segmen Mas Zone : Kami Blogger Baru !

-salam-


klik banner kat bawah nie kalau nak join..

hai..
nama sy ct nuur'ain bt ismail.. nickname blog aeeinn_nun.. ^_^.
anak jati kelahiran Johor darul Tak'zim.
simple, poyo, blur.
join segmen nie cos sy blogger baru
dan
suker menyemakkan diri dalam maner2
contest di blog2 yang dilawati..
selain itu..
dapat informasi dari blog2 yang menjadi pilihan ati bile nak bace..
boleh tambah kenalan..
apa lagi ekh??
sebab saya suke menulis dan membaca...
pastu leh cakap kat member pasal info2 yang bergune tu..
hehehe..
sile beri tunjuk ajar..
^_^ selalu..

blogger baru yang menjadi pilihan untuk di tag adalah:



Blogger support Blogger! Ahli baru dan sambungan tugasan.

-salam-

yuhoooo...

Hari nie aeeinn ader kerja..
nak tau per??
aeeinn nak ajak geng BsB
tengok n jelajah member2 baru BsB..
dan aper lagi...
BsB la sesamer korang..

nie senarai yang aeeinn terima dari sifuku



























sila beri tunjuk ajar..
^_^ selalu..


Saturday, May 28, 2011

SEGMEN : PENCERITAAN MELALUI GAMBAR'


-salam-

jom join klik pic nie or sini..
hadiah menarik menanti anda..



nie dia ceritanya..

sila bace dari kiri ke kanan kemudian dari kanan ke kiri pastu ulang
ulang la sampai abis...

^_^selalu..

Friday, May 27, 2011

Dia masih disitu..

-salam-

hari ini aku melangkah lagi menuju kehadapan.
dalam samaran cahaya lampu di tepi jalan itu
ku lihat seseorang duduk dibangku itu sambil menangis..
tidak ku ketahui apa punca yang memyebabkan si dia menangis..
pabila kuhampiri, dia sedaya upaya menyembunyikan tagisannya itu dari dilihat.
dia memandangku sambil tersenyum lalu menjemput ku duduk berkongsi bangku denganku..
si gadis begitu cantik, menarik pabila dia berkata2..
hilang penat dan letihku mendengar si dia bercerita..
kadang kala bibirnya mengukirkan senyuman dan tawa.. tapi aku ketahui,
hatinya begitu sayu dan sunyi.. riak wajahnya mengukirkan 1001 kenangan
yang tidak dapat dilupakan dan berharap agar ianya tidak akan hilang dari pandangan..
sudah begitu lama aku dan si dia bertukar2 cerita..
aku ingin mula melangkah kembali..
sayu ingin medinggalkan si dia bersendiri lalu ku mempelawa nya untuk mengikut ku pergi..
mungkin senang jika kami bersama2 melangkah menuju kehadapan..
akan tetapi si dia belum bersedia meninggalkan kerusi itu..
dia seperti risau sekiranya melangkah pergi meninggalkan kerusi itu..
mungki dia menunggu seseorang datang menjemputnya kembali akan tetapi aku tahu itu
cuma harapan dari si dia sahaja..
aku mula melangkah meninggalkan si dia berseorangan di situ..
dia duduk kembali lalu menagis seperti anak kecil..
langkahku terhenti lalu aku melangkah kembali kearahnya..
kuhulurkan padanya saputangan milik ku..
si dia terkejut dengan lakuku..
lalu aku meluahkan kata..
buatmu kenalan ku kau sudah kuanggap sahabat, ku harap bibirmu mengukirkan senyuman kerna kau begitu cantik jika sebegitu..
kenangan lalu biarkan menjadi sebuah memori dan mulalah melangkah mencari cahaya memori yang lagi indah..
kini aku melangkah meninggalkan si dia dengan senyuman dan lambaian mesra..
kerna si dia berjanji padaku semoga ada seseorang yang akan datang kebangkunya itu
untuk membawa nya menuju kehadapan melangkah
bersama2 melihat cahaya yang bersinar lagi indah..
dan sekiranya jodah kami bertemu semula..
dia akan mengukirkan senyuman yang terindah buat aku
bersama2 peneman perjalanan nya..
dan aku sentiasa menantikan kegembiraan itu..

^_^selalu..

Blogger support blogger... JOm join!!

-salam-

pada sesiaper yg belom join jom join klik sini..

wazzup2..
buat geng BsB semua..
sifuku
telah membuka list tuk sesiaper nak join BsB jadi
nie list setakat nie..
yang aeeinn dpt..
jom kiter BsB diorang k..

CONTEST FRIENDS FOREVER


-salam-

untuk join sila klik pic bawah k..


huhuhu...
pic yang jadi pilihan dari folder aeeinn kali ini utk masuk contest di atas adalah..
jeng2x



maser nie pas abis kelas
cuti2 pon ader kelas..
kat bus stop tunggu bus nak gi jejalan..
hilangkan tension la konon..
^_^ selalu bersamamu sahabat ku..

tag to:

dan baju pilihan kalau la aeeinn menang adalah:



Wednesday, May 25, 2011

7 warna-warni itu




ketahui lah
aku masih menyusuri jalan ini bersendiri.. terlalu senyap dan sunyi.. tapi masih mempunyai cahaya yang mampu membuat aku melangkah perlahan2 kehadapan..walaupun perjalanan nya masih panjang..
kadang kala terasa takut dan gerun kerna tidak ku ketahui apa yang menanti dihadapan...bagi memberanikan diri aku masih melangkah perlahan2 menuju kearah hadapan dengan doa yang tidak putus2 dibibir ini.. mungkin kerna ada rasa gementar mendengar bunyi bingit yang melalui corong teliga ini.. kerna dalam suasana kelam aku tidak dapat melihat dengan jelas apa yang ada disekelilingku..dan aku berharap semoga bunyi2an itu tidak menghalang laluan ku ini.. tp aku tahu jika aku sabar untuk melangkah kehadapan pasti akan ku temui sinar cahaya yang boleh memberikan perubahan untuk aku meneruskan perjalanan ini.. aku masih menghayun langkahan walaupun kadangkala terasa penat dan letih.. cahaya warna-warni itu pasti dapat aku lihat jika aku tidak putus harapan untuk terus melangkah..biarpun ianya mengambil masa yang agak panjang.. dan mungkin ada seseorang yang akan ku jumpa untuk menemani perjalananku terus kehadapan agar dapat melihat 7 warna-warni itu bersamaku....

Contest Best Photo of Me by Yqnq Ellyana


-salam-

time join contest
nak tau klik page bawah nie tau..



1...
2.....
3.........
klak!
tadaa....


nie pic mase2 merayap
nak g pesta buku..
fuhhh...
^_^ selalu..

tag kepada

Tuesday, May 24, 2011

Jeng3X.. BsB tugasan kedua telah ditutup..

-salam-


Buat geng BsB...
tugasan kedua telah ditutup..

Jawapan bagi tugasan kedua adalah seperti yang berikut.
1) Iklim- hakikat sebuah cinta
2) Dato' Siti Nurhaliza- aku cinta padamu
3) Stings- ku sapu air mata tanda perpisahan.
4)Stacy- pakai buang
5) yuna- dan sebenarnya
6) Melly Goeslaw feat Kris dayanti- cinta
7) P. Ramlee- engkau laksana bulan
8)Dewa - pupus
9) Iklim- seribu kali sayang
10)Ana raffali, Altimet n Suhaimi meor hassan - kalau berpacaran

tahniah buat:




dengan ini aeeinn mengalu2kan kepada sesiapa geng2 BsB
yang belom mengenali dan jelajah ke blog iLa sUhaila..
moh la reramai keta BsB dia yer..

P/S: walau pon tugasan nampak senang.. hehehe...
hanya sorg jer pemenang yang dpt menjawab mengikut jawapan yang telah diberikan 1 week ago.
segala kekurangan harap disesali..
^_^ selalu..
terima kasih atas kerjasama yang diberikan..

Sunday, May 22, 2011

JOM JOIN BLOGLIST MELURJELITA.COM BERSAMA AWAK SUKA SAYA TAK?

-salam-


hello..
dengan maser yang singkat menjelajah bloglist2..
tetibe terjumpe
sesuatu yang aeeinn minat..
ader benda yang leh dibacer nie..
per lg nak join la..
awak suke saye tak?
mesti la suke.. suke.. sangat2 suke..
tapi nie rahsia tau..
walau pun suke nie baru nak bermule..
^_^ selalu..

jom join klik sini..