Bersyukur la...

ALLAH memberi kite matahari supaya kite bersyukur dengan Nya...
Kadangkala Dia berikan petir dan hujan untuk menguji kite...
Supaya kite tidak lupa yang Dia boleh memberi suasane terbit cahaya pelangi yang lagi indah...

keNaLi ku

My photo
atas tAnah, bawAh Langit, Malaysia
aku diberi nama ct nuur' ain bt ismail penyambung dari nama ibuku.. pagilan ku... ct boleh, nuur boleh.... ain pon boleh... klu rajin pangil la nama panjang coz lebih afdal kerna nama itu dikatakan satu doa..sekali padang aku dikaterkan sombong... kerna kamu tidak mengenali aku.... tp aku bukan sebegitu cuma ada sedikit malu..^_^ jadi jika kamu nak tau siapa aku bekawan dahulu dengan ku... mungkin selepas itu kau akan tau yang aku adalah seorang yang bagaimana.... tp sahabat2 ku menganggap aku yang sebegini rupa... simple..blur..poyo..riang.. dan aku hanya meluahkan apa2 yang aku rasa mengikut kehendak ku..

Sunday, July 17, 2011

Segmen : Aku Blogger Negeri Johor


-Salam-

wah... setelah lama tangan dan mate nie bercuti....
akhirnya...
igat ari nie aeeinn just nak blogwalking jer..
tp pantang jumpe...
dan kemudianya diri ini terjebak gan satu segmen yang menarik...
segmenya seperti yang telah dinyatakan...
'Aku blogger Negeri'

so, dengan izin diri ini.....
untuk sesi suai kenal la kan... ( just untuk saper nak tau la)
aeeinn
anak jati kelahiran Negeri Johor..
kampung belah abah kat Mersing..
kampung belah ibu Batu Pahat..
lahir dan dibesarkan kat Mersing..
penah sekolah di Sek. Ren. Sri Mersing
sampai darjah 6..
pastu
pindah ke Johor Bahru
cos masuk asrama di SIGSJB.
sampai form 5.
pastu
family pindah kat Kluang..
so sekarang kiteorang menetap di Kluang..
dulu sambung study kat KPTM Kota Bahru Kelantan..
dan sekarang kat UNISEL Shah Alam..

apa yang menarik kat tempat tinggal saya...
dulu kala di Mersing tu Air Papannya..
suasana kampungnya.. pulau2 nya yang dapat dilihat dari pantai tapi tak
pernah pun sampai kesana.. (sedih pulak..terase rugi)
makan pulak..
keropok lekor... nasi dagang..
(ish.. kalau senarai tak abis nie)
di JB..
emmm...
banyak kot tempat menarik..
Danga Bay..Angsana..
(haha.. nie senarai tempat yg selalu pergi mase outting dulu)
makanan..
tu jangan cakap la..
makanan segar dari laut>seafood..
(ah banyak sangat yang sedap tak tau nak tulis mana dulu)
kalau kat Kluang..
Air Terjun Gunung Berlumut..
(lagi maner ekh?? kat Kluang x abis jalan la)
Makanan
dulu popular
kluang railway station tu
(tp sejak kena gam tu.. apa yg popular ekh??)
kerepek... lagi...
(ah... nanti tanya ibu la)

paper pon terima kasih..
senyum selalu ^_^
tunggu warna pelangi dihujung harimu..
















7 comments:

Mr.Thinker@Ali said...

Kluang? ^^

Nice to meet you johorian. Follow your blog already. ^^

adan said...

teringin sgt ke danga bay tu.. orang kata kat sana pemandangan cantik..

JAMALUDDIN ABU BAKAR said...

ASSALAMUALAIKUM SEMUA..

Jamal singgah dari Blog Abg Ben sambil bawa buah tangan untuk korang..:-)

CARA MUDAH DAPATKAN 500 UV SEHARI

Nadya O'Conner said...

blogger pahang melawat blog ini..happy blogging dan salam kenal:)

nad dah senaraikan nama setiap negeri..kalau nak BW..klik lah :: Senarai Nama Segmen Aku Blogger Negeri By SCD

fairytopia girl said...

saya pon blogger johor mari..hehhe :)

http://merahjambujingga.blogspot.com/2011/07/aku-blogger-negeri-johor.html

L-mi Redzz said...

johor blogger di sini gak.. =)

http://botetdingdong.blogspot.com/2011/07/aku-blogger-negeri-johor.html

follow sini skli.

i'm ezza haniza said...

hai comel! datang from pahangg...terus follow laju2..

jom singgah belog saya! hehehee